|
Sziasztok!
A mai órán ez volt:
1. Kis zh, eredmények itt.
2. A nagy zh kiosztása, eredmények ugyanott, ahol a kis zh-é.
Pótzh nemsokára lesz, a jövő héten pontosabbat tudok mondani, addig is,
ami biztos:
Pótzh-t bárki írhat és senkinek sem kötelező írnia.
Az első 20 perc után ott lehet hagyni a pótzh-t és ki lehet jönni, akkor
olyan, mintha nem is írtál volna. Ha viszont maradsz, akkor a félévi
pontszámba a pótzh és a rendes zh átlaga számít.
3. A mai óra anyaga általános elemzők: ezek olyan elemzők,
amik minden CF
nyelvre mennek, nem kell, hogy a nyelv egyértelmű legyen, meg az se
kell, hogy a nyelvtan, amiben elemzünk ne legyen balrekurzív.
Két ilyen algoritmust tanulunk:
a Cocke-Younger-Kasami (CYK) és az Earley algoritust.
Megcsináltuk az órán az 1. és a 2. feladatot (ez utóbbit majdnem végig,
a következő óra elején beszélünk még róla), a többi elemzős feladat
gyakorolni van. Ha csináltok velük valamit, szívesen kijavítom.
Segítségül:
nagyon röviden a CYK algoritmusról
Plusz a feladatok megoldásai is fent vannak, lásd lejjebb.
Ja, és még a jegyzetben is van kidolgozott példa mindkettőre, ott is lehet tájékozódni.
1. A Coke-Younger-Kasami módszer segítségével határozzuk meg
az aabbbc szó összes jobboldali levezetését, ha a nyelvtan
a következő:
Megoldás nagyon részletesen
2. Legyen a nyelvtanunk a következő:
,
,
. Elemezzük az Earley algoritmussal a bdvuvuve szót!
Megoldás eléggé részletesen
3. Még mindig az Earley algoritmus: a nyelvtan az
.
Az elemzendő szó: aababbab .
Gyakorolni
4.
A CYK elemzéssel elemezzük az
nyelvtanban az abbbba és az
abbba szót!
Megoldás
5. A CYK algoritmussal (elemzéssel) elemezzük az
nyelvtanban az
(a) a+a*a+a szót
(b) a++a szót!
Döntsük el, hogy generálhatók-e a nyelvtannal, egyértelműen generálhatók-e és
adjuk meg a levezetési fákat is!
Megoldás
6. Earley algoritmussal elemezzük az a+a*a szót az
nyelvtanban. Gondoljuk végig, hogy hol látszik az elemzésben az, hogy nem
egyértelmű a nyelvtan!
|